Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Εκθέσεις τέχνης πάνω από καφετέριες; The Loft. Η γνώμη μιας ειδικού.


Μέχρι που φτάνει η αυθαιρεσία και η αμετροέπεια των κριτικών τέχνης;

Το ισόγειο του "The Loft"  (εδώ)

Που διαφημίζεται 
 στο "Αθηνόραμα" ως:

"Ένα all day spot με βιομηχανική αισθητική και… ιταλικές συνήθειες άνοιξε πριν από μερικές εβδομάδες σε ένα διώροφο κτίριο στον πεζόδρομο ανάμεσα στην εκκλησία της Καπνικαρέας και τη Μητροπόλεως. Το «Collage» συνδυάζει καφέ, ιταλικές-μεσογειακές γεύσεις (σαλάτες, ζυμαρικά, ριζότο, πίτσες και φοκάτσιες ), ελληνικά και ιταλικά κρασιά και αποστάγματα. Το μπαρ του μάλιστα έχει στην γκάμα των κοκτέιλ του και αρκετές προτάσεις για aperitivο κλασικές –όπως ένα Americano, ένα Aperol Spritz ή ένα Negroni– και μη, ενώ στο loft του πρώτου ορόφου σκοπεύουν να φιλοξενούν εκθέσεις και live. (Καπνικαρέας 3 και Ερμού, κέντρο, 2103232060 )"


 (Δημοσίευση του 02/12/2013)

Πρόσφατα επισκέφθηκα, λοιπόν,  τον Πολυχώρο "The Loft"όπου στο ισόγειο υπάρχει μπαρ- εστιατόριο - καφετέρια, και στον πρώτο όροφο γίνονται εκθέσεις τέχνης. 
Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τη γνώμη μιας ειδικού Πολιτισμολόγου (όπως δηλώνει) για το θέμα, αλλά δεν βρήκαμε άκρη.


Στις 22 Ιουλίου 2015,  η Νότα Χρυσίνα, Πολιτισμολόγος έγραφε, λοιπόν:

"Εκθέσεις ζωγραφικής σε καφετέρια, πάνω από ταβέρνα, μέσα σε οινοποτείο. Η μεταμοντερνα αισθητική που σκοτώνει... την αισθητική...."
Δείτε κι εδώ, πως επιτέθηκε σε έναν ανάλογο χώρο εκθέσεων πάνω από ταβέρνα, τον Δίαυλο.


Έξη μήνες μετά, η ίδια Πολιτισμολόγος, συνεπέστατη στις αρχές της,  και την αισθητική της, διαφημίζει, στον ιστότοπο που είναι ιδιοκτησία της, και τον χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων, για να προωθεί εικαστικούς της προτίμησής της, (σε καμιά περίπτωση δεν κάνει πλήρεις αναφορές σε όλες ανεξαιρέτως τις εικαστικές δραστηριότητες, αλλά μόνο επιλεκτικά) 
χωρίς να προβεί σε καμία αρνητική κριτική,  
μια ομαδική έκθεση που γίνεται στο "The Loft"  ένα χώρο εκθέσεων που είναι ακριβώς πάνω από "καφετέρια και οινοποτείο" όπως έγραφε η ίδια.

Τώρα η "η μεταμοντερνα αισθητική που σκοτώνει... την αισθητική...." δεν φαίνεται να τη ενοχλεί πια, ούτε τα"στιβαγμένα έργα" μιας ομαδικής έκθεσης τέχνης όπως αυτή που διαφημίζει.

Προβαίνει μάλιστα και στον εξής ύμνο για την εν λόγω έκθεση:

"Στην ομαδική έκθεση "Stand up for..." σύγχρονοι εικαστικοί ορμώμενοι από τα φυσικά δίκαια, ανθρώπινα και μη, ιδέες και αξίες που κάποιες φορές έχουν εξοστρακιστεί από τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε σήμερα, εμπνέονται και δημιουργούν, πραγματεύονται και αποτυπώνουν, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να διαπραγματεύονται την αξία των ίδιων των εννοιών που εμπεριέχονται στα δίκαια, ενδυναμώνοντας τις με την ψυχή που καταθέτουν στα έργα τους." 

"...χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να διαπραγματεύεται την αξία των ίδιων των εννοιών..." Χμ...



Ιδού ο αντίστοιχος συνδεσμος του μπλογκ της 
(που μπορεί φυσικά να γίνει ανενεργός
 ανά πάσα στιγμή, και γι αυτό κάναμε 
τη αποτύπωση  οθόνης)



Και ιδού και ο πρώτος όροφος του  "The Loft"

που, επαναλαμβάνω,  διαφημίζεται στο "Αθηνόραμα" ως:


"Αll day χώρος με εντυπωσιακό design, ιταλικές, μεσογειακές γεύσεις και πίτσα, μεγάλη λίστα κρασιών, στιλάτη μπάρα για aperitivo και κλασικά ή πιο ευφάνταστα cocktails." 



Δηλ, "Ταβέρνα, καφετέρια οινοποτείο" όπου στον α'  όροφο, γίνονται εκθέσεις τέχνης.


Νομίζω πως είναι καιρός να μπει ένα φρένο στις αυθαιρεσίες των αυτόκλητων τεχνοκριτικών.



ΕΔΩ, Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΉ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΛΟΓΟ.


Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2016


Εικαστική έκθεση “Stand up for…” της πλατφόρμας “The ArtLoft”

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΝΑΚΗ, Χαμένος Παράδεισος , Ακρυλικά σε μουσαμά,90x90cm.


Η εικαστική πλατφόρμα "The ArtLoft" που επιμελείται η εικαστικός Κέλλυ Αθανασιάδου παρουσιάζει την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου και ώρα 20:00 την ομαδική έκθεση ζωγραφικής "Stand up for...", στον εικαστικό πολυχώρο The Loft, Καπνικαρέας 3, στο κέντρο της Αθήνας.

Από τον Οκτώβρη του 2014 η εικαστική πλατφόρμα "The ArtLoft" παρουσιάζει ομαδικές εκθέσεις που βασίζονται είτε στη συνεργασία με τις σχολές Καλών Τεχνών της Ελλάδας και τη διαδοχική παρουσίαση κάποιων εκ των εργαστηρίων τους, είτε περιλαμβάνει projects ανεξάρτητων επιμελητών.
H πλατφόρμα τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. 

Στην ομαδική έκθεση "Stand up for..." σύγχρονοι εικαστικοί ορμώμενοι από τα φυσικά δίκαια, ανθρώπινα και μη, ιδέες και αξίες που κάποιες φορές έχουν εξοστρακιστεί από τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε σήμερα, εμπνέονται και δημιουργούν, πραγματεύονται και αποτυπώνουν, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να διαπραγματεύονται την αξία των ίδιων των εννοιών που εμπεριέχονται στα δίκαια, ενδυναμώνοντας τις με την ψυχή που καταθέτουν στα έργα τους. 

Αφαιρετικά ή παραστατικά και με διαφορετικές τεχνικές επικοινωνούν δίκαια όπως η ανθρώπινη ελευθερία και ανεξαρτησία, συγκινούν, ανασύροντας στη μνήμη μας εικόνες του παρελθόντος που η συνέχεια τους αναχαιτίστηκε από το μέλλον, ευαισθητοποιούν με την αγνότητα των παιδιών που αποτυπώνουν ή προκαλούν αντικρουόμενα συναισθήματα για το μέλλον που διαγράφεται ή που ίσως τελικά θέλουν κάποιοι να αποφασίζουν χωρίς εμάς. 


Ο επιμελητής της έκθεσης Κωνσταντίνος Βαφειάδης σημειώνει:
"Τόσο ο τίτλος της Εκθέσεως όσο και η ιδιοτυπία του χώρου προαναγγέλλουν όλα όσα διαλαμβάνει η εικαστική τούτη διαμαρτυρία. Ενότητα διαμορφώνουν τα έργα εκείνα, που παραπέμπουν σε δομές του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού των μέσων του 20ου αι. Εδώ η κηλίδα ή οι κηλιδώσεις  σχηματίζουν ρέουσες και απροσδιόριστες μορφές, των οποίων η «αντίστιξη» ηχεί στο συναίσθημα, καλώντας τον θεατή να αναλάβει παραστατική δράση. Σε ανάλογο πεδίο ενδημούν άλλα έργα, των οποίων η παραστατικότητα υποκρύπτεται κάτω την επεξεργασμένη, με τρόπο δομικό, σύνθεση. Αντίθετα από τα προηγούμενα, τα εν λόγω έργα διαθέτουν ισχυρή χρωματοπυξίδα, με το χρώμα και την υλικότητά του να αποτελούν το δομικό υλικό της σύνθεσης και της απόδοσης του χώρου. Ετέρα κατηγορία έργων ανήκει στο ευρύτερο περιβάλλον του Μεταμοντερνισμού και της Νεοπαραστατικότητας. Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο που στα μεταμοντέρνα τούτα έργα το πολιτικό και κοινωνικό μήνυμα είναι κυρίαρχο και εναργές. Δεν είναι επίσης τυχαία η εμμονή στην αναγνωρισιμότητα και, από πλευράς τεχνικής, η έμφαση στην πλαστικότητα της γραμμής. Μικρή συμμετοχή έχει άλλη ομάδα έργων με σαφή αναφορά τόσο στον Φοβικό Εξπρεσιονισμό του Henri Matisse όσο και στον «ονειρικό» του Marc Chagall. Εδώ ο συναισθηματισμός και το όνειρο, ως προσμονή κυρίως, προσλαμβάνεται ως αξία θετική. Η αλλοίωση των μορφών προσβλέπει στην αποδοχή μιας πραγμάτωσης, η οποία μόνον μέσα από την «παραμόρφωση» και τη «διαστροφή» των πραγμάτων μπορεί να αποκτηθεί. Ορισμένοι άλλοι καλλιτέχνες, εντός των ορίων του Συμβολισμού του 19ου αι.,  αντιλαμβάνονται την ανθρώπινη ύπαρξη ως argumentum. Για αυτό και οι τίτλοι των έργων αυτών αφορούν σε έννοιες ή καταστάσεις. Η ιστορημένη ανθρώπινη μορφή συγκεφαλαιώνει και διερμηνεύει το σύνολο της αντιφατικής πραγματικότητας. Είτε με τη γραμμή είτε με το χρώμα, τα συμβολιστικά τούτα έργα κατορθώνουν να σηματοδοτήσουν πτυχές της ανθρώπινης κατάστασης, ρευστές και αδιόρατες, αλλά οι οποίες θέτουν τον θεατή ενώπιον μιας αναπαλλοτρίωτης και υποχρεωτικής Μεταμόρφωσης".

Στην έκθεση συμμετέχουν οι εικαστικοί: 

Μάγδα Αποστόλου // Κωνσταντίνος Βαφειάδης // Κατερίνα Bildjuga - Lemodeti // Μαίρη Γιαννακοπούλου - Χρήστου // Αναστασία Γκινάκη // Λουκία Δραγάτση // Κατερίνα Ε. // Γωγώ Ιερομονάχου // Αγγέλα Καράλη // Βιργινία Κομνηνακίδου // Πένυ Κωνσταντίνου // Αγγελική Μπόμπορη // Βαγγέλης Μπόμπορης // Παναγιώτης Νέζης // Δημήτρης Πανταζής // Γιώργος Παπαδημητρίου // Σοφία Παπαδοπούλου // Γιώργος Φερέτος // Μαρία Φιλιππακοπούλου // Ηλιάνα Χρήστου // Αριστείδης Χρυσανθόπουλος 

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Βαφειάδης, Ιστορικός Τέχνης, Ερευνητής ΕΚΠΑ.

Concept, Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου 

Σελίδα έκθεσης στο facebook: https://www.facebook.com/events/721364084665779/


Τοποθεσία: The Loft, Καπνικαρέας 3, είσοδος από Collage




Εγκαίνια: Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016, ώρα 20:00 
Διάρκεια: 29 Ιανουαρίου έως 12 Φεβρουαρίου 2016
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: Καθημερινά 12:00 - 23:00

Αγγέλα Καράλη, Κίνητρο, 120x100, Ακρυλικά σε μουσαμά

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΠΟΜΠΟΡΗ, ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΟ, Κάρβουνο σε χαρτί, 100Χ80cm

Αριστείδης Χρυσανθόπουλος, Όναρ, 37Χ51-Ακουαρέλα

Πένυ Κωνσταντίνου,Δικαίωμα στην Ελευθερία, 80x60cm, Λάδια σε καμβά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου