Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Καλλιτεχνική επικαιρότητα

Αν κάνω αρνητική κριτική και με κατηγορείτε πως κάνω αρνητική κριτική τότε εσείς μου κάνετε αρνητική κριτική οπότε σας κατηγορώ κι εγώ πως μου κάνετε αρνητική κριτική οπότε κάνω κι εγώ αρνητική κριτική.

Κάθε μέρα μου βγάζετε μια νέα πατάτα και υποχρεούμαι να γράφω, να γράφω... Αστε με να ζωγραφίσω λιγάκι... Καλά, δεν μπορείτε να κράξετε μόνοι σας;



-Αν τελειώνει η φιλοσοφία, μετά τι;
Κώστας Αξελός -"Η εποχή μας έχει πέσει χαμηλά και η φιλοσοφία ζει το τέλος της. Μετά από αυτήν υπάρχει χώρος για μια ανοιχτή ποιητική σκέψη." (πηγή, εδώ)
-Κώστα μου, ούτε οι Γέροντες δεν τόλμησαν να προβλέψουν τέτοιες συμφορές…

Ο Αη Γουεγιώργης προστατεύει το πιάνο να μην το χαλάσει η προσφυγοπούλα
(δες εδώ)

Ρε κερατά Αϊ Ουέι Ουέι, έκανες όλο το θέατρο με την προσφυγοπούλα και το πλαστικό πάνω στο πιάνο για να διαφημίσεις την ατομική σου έκθεση... που την εμπνεύστηκες τάκα τάκα... (Δες εδώ)

Χειρότερος από Χρυσαυγίτη είσαι...



Ο Μέγας Ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης φαίνεται πως δεν είναι ικανοποιημένος από τις πωλήσεις των ποιημάτων του και έκανε έκθεση ζωγραφικής με ξυλομπογιές στο Κολωνάκι για να πάρει κανένα ψιλό.




Μπήκα λοιπόν στον τοίχο ενός μεγάλο - Likeού ζωγράφου -καμία σχέση με λαϊκό ζωγράφο- και είδα μια θαλασσογραφία πηχτή σαν πουρέ, γεμάτη θα 'λεγες μικροοργανισμούς. Η μόλυνση του καμβά έγινε καταγγελία της μόλυνσης της θάλασσας. Ειδικά των κόλπων.

Οι εκτυπωμένες σε μουσαμά και επιζωγραφισμένες φωτοκόπιες έχουν γεμίσει τον χώρο της "Σοβαρής Τέχνης".
Ευτυχώς, γιατί είχε παρασοβαρέψει...
Αυτά συμβαίνουν όταν μη ειδικοί ανακατεύονται "θεούς αίροντες"...


Ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας, Γιάνης Βαρουφάκης, έγραψε τους στίχους για ένα τραγούδι για τη μετανάστευση το οποίο θα αποτελέσει την συνδρομή της Αλβανίας στην Biennale της Βενετίας.


"Η αισθητικοποίηση της φρίκης. Από τη Ματίνα Καλτάκη"
Η καθόλα εντυπωσιακή έκθεση-περφόρμανς «Exhibit B» του Μπρετ Μπέιλι μας προβλημάτισε για το τι μπορεί να σημαίνει πολιτική τέχνη. Πηγή:

"Επαναπροσδιορίζοντας τον ορισμό της τέχνης" Art - Athina 2016. Μιλάμε για τέτοιο καβάλημα καλαμιού.
Με αυτό; (πηγή:)



"Θαλάσσια ξύλα" δεν είδα στα εγκαίνια του Σορογκα. Που να βρεις χωρο να περάσεις; Αλλά είδα πολύ εντυπωσιακές παρουσίες, πολύ λατερνέ, τύπου "απόψε το κορίτσι (;;;) θέλει θάλασσα" τουαλέτες προπέρσινες, μακιγιάζ ροδάκινο, ένα νυφοπάζαρο άνευ προηγουμένου, συνελόντι ειπείν. Κοσμικό γεγονός. Αντε να φύγουν οι Κυρίες επί των Τιμών, να δούμε και κανένα έργο…

Από έκθεση Τέχνης της κυρίας Καραγεώργη.
Όλα, λέει, είναι "στο χέρι". Ελπίζω να μην υπάρξει παρεξήγηση.





Δείτε εδώ.

Α ωραία. 
Ο ένας εικαστικός ξαναγράφει την Μυθολογία, ο άλλος εικαστικός τώρα, ο Κοκκινίδης καταπιάνεται με την Οδύσσεια. Ο άλλος με τις φωτοκόπιες έπιασε τον Οιδίποδα. Μα τι πρωτότυπα θέματα!!! Μα τι εμβάθυνση στην ελληνική παράδοση! Μα πόσο έλλειπαν από τον ελληνικό πολιτισμό... Όλοι τον Πάλμο, το ΙΧΩΡ και τον Ρασιά ακούνε και νομίζουν πως ...έμαθαν.

"Στην έκθεση του Τελλογλείου παρουσιάζονται πάνω από 130 έργα στα οποία αποτυπώνεται ένα εικοσάχρονο ταξίδι του Κοκκινίδη στην Οδύσσεια." (Εδώ)

Να μια εργάρα του:
http://www.cityportal.gr/photos/02_230.jpg



Και να μερικά
εκπληκτικά σχέδιά του
Κοκκινίδη
 από το πρόγραμμα
της έκθεσης...


Με βάση τις σπουδές του, περί Ρωσικής Μουσικής στην τελευταία Σταλινική περίοδο ο νέος Γάλλος Διευθυντής του Μπενάκη, Ολιβιέ Ντεκότ θα μας παρουσιάσει μουσική βραδιά με ύμνους της ΕΣΣΔ με τίτλους: "Στάλιν αρχηγέ μας", "Αρχηγέ μας Στάλιν", "Ο Στάλιν είναι αρχηγός" "Αρχηγός είναι ο Στάλιν" "Στάλιν σε θέλει ο λαός" "Ο λαός σε θέλει Στάλιν" κλπ. 
Κάπου εκεί προαλείφομαι για (κάλος) τεχνικός σύμβουλος.

Ο Πρώτος Ολιβιέ Ντεκότ της Νεοελληνικής Ιστορίας. 
Αν δεν ήταν τόσο πετυχημένος εισαγγελέας, (Προσπάθησε με κάθε τρόπο να καταδικάσει τον Κολοκοτρώνη και να αθωώσει τους φονιάδες του Καποδίστρια) θα ήταν ένας πολύ καλός διευθυντής Μουσείου. Άλλωστε διετέλεσε καθηγητής φιλοσοφίας, πολιτικής οικονομίας και θεολογίας στο «Αλληλοδιδακτικό Σχολείο» του Ναυπλίου και η κόρη του έγινε διευθύντρια του Παρθεναγωγείου της Πλάκας. 
Η παράδοση συνεχίζεται με τους Ντεκότ και Φαμπρ, 
γιατί για να στρώσει ο Έλληνας θέλει τον Φράγκο του, 
αλλά αυτοί δεν έχουν πλέον κάποιον ήρωα να δικάσουν...
Ποιος είναι; Αυτός
Je ne parlerai plus le grec, afin de promouvoir ma candidature comme PDG d' un musée a Athènes.

Ο εκπρόσωπος αυτης της εταιρίας (Egon Zehnder) σύμφωνα με την Πρόεδρο της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, Αιμιλία Γερουλάνου, πρότεινε τον νέο Διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη. 
Πρόκειται για τον κύριο Andreas S. Gavrielides (Εδώ) και να και το βιογραφικό του: 
"Andreas Gavrielides, Egon Zehnder’s office leader in Athens and Budapest, is deeply experienced in senior executive search (particularly CEO search) and provides a full range of services including board search, management appraisals, and leadership consulting. He has appraised more than 1000 executives for international companies across industries and geographies, and often advises private equity firms on CEO succession and senior leadership development. Andreas is active in Egon Zehnder’s CEO, Board Consulting, Private Equity, and Technology and Communications Practices. Andreas started his career as a Market Research Executive at the Middle East Marketing Research Bureau in Cyprus, working for George Vassiliou, who was subsequently elected President of Cyprus. Andreas served as Vassiliou’s Election Campaign Director and, following his election, as his Personal Assistant/Special Advisor. Andreas then relocated to Greece, joining Procter & Gamble as an Assistant Brand Manager. He established Egon Zehnder’s practice in Athens and played a leading role in building the firm’s presence in Turkey and Central Eastern Europe. Andreas earned a BA in Marketing and an MBA from Texas A&M in the US. He chairs "Alliance for Greece," an NGO aimed at promoting the Greek culture and tourism." Καμία ειδίκευση στον Πολιτισμό, όπως βλέπετε, αλλά...
Εχομεν και ΜΚΟ.
Η οποία δηλώνει πως αποτελείται από: (εδώ) "Ήταν το καλοκαίρι του 2010, που οι θεσμικοί φορείς της επικοινωνίας, ο ΣΔΕ (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος), η ΕΕΔΕ (Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας), η ΕΙΤΗΣΕΕ (Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Αθηνών), ΕΙΙΡΑ(Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών), η Ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΠΑΚΤ) και ο ΣΕΠΤ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Περιοδικού Τύπου), ένωσαν τις δυνάμεις τους για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού: την αφύπνιση της ελληνικής κοινωνίας και την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Στο πλευρό των θεσμικών φορέων της επικοινωνίας στάθηκαν, σχεδόν από την αρχή του εγχειρήματος, η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ), η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ο Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), η Ένωση Ελλήνων Παραγωγών Ηχογραφημάτων ( IFPI), ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας( ΠΕΦ), το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος ( ΣΕΠΕ), το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων (ΣΕΠ). Στις αρχές του 2012 η όλη προσπάθεια πήρε σάρκα και οστά, αλλά και νομική υπόσταση, ως Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με την επωνυμία «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». Στα ιδρυτικά της μέλη συμπεριλαμβάνονται σημαντικές προσωπικότητες του πολιτισμού, των επιχειρήσεων, του αθλητισμού και του εθελοντισμού . Την «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» ενισχύουν επίσης με την ενεργή συμμετοχή και δράση τους, πολλοί δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, οργανώσεις, επιχειρήσεις αλλά και μεμονωμένα άτομα, στελέχη όλων των βαθμίδων της ιεραρχίας των επιχειρήσεων." 
Και λέει πως το σύνθημά της είναι: "Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΣΥΜΜΑΧΕΙ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ"

Αναρωτιέμαι .όλοι αυτοί οι ιδιωτικοί φορείς με τα τρανταχτά ονόματα, που θέλουν, όπως δηλώνουν, να ανακατευτούν στον τομέα του Πολιτισμού, βρήκαν ως πρόταση (από τον πρόεδρο τους, που τους εκπροσωπεί στην ΜΚΟ και που ταυτόχρονα εκπροσωπεί και την Egon Zehnder) "ενάντια στην κρίση και τη ύφεση" τον διορισμό ενός ξένου διερυθυντή σε ένα από τα Μουσεία που συμβολίζουν και ενσαρκώνουν τον Νεοελληνικό Πολιτισμό, το Μουσείο Μπενάκη;


Εκ μέρους της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, έχω τη χαρά να ανακοινώσω το διορισμό του κυρίου Olivier Descotes (Ολιβιέ Ντεκότ), υπευθύνου καλλιτεχνικής δημιουργίας του γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού και Επικοινωνίας, στη θέση του Διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη.

Η συνεργασία αυτή, που θα ξεκινήσει την 1η Μαρτίου 2016, είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας που διήρκεσε σχεδόν ένα χρόνο, και η οποία προσέλκυσε 82 υποψηφιότητες, Ελλήνων και ξένων. Έχοντας εξασφαλίσει την αφιλοκερδή συνεργασία της Egon Zehnder, της πιο αποδεκτής εταιρείας διεθνώς για την αναζήτηση εξειδικευμένων στελεχών, στόχος όλων μας ήταν η επιλογή του νέου Διευθυντή να γίνει με τη μεγαλύτερη δυνατή αντικειμενικότητα και με αποδεκτά από όλους κριτήρια, ώστε να βρεθεί το κατάλληλο πρόσωπο που θα αναλάβει τη διεύθυνση του Μουσείου σε μια δύσκολη μεταβατική περίοδο, το πρόσωπο που θα διασφαλίσει τη μελλοντική πορεία και ανάπτυξή του.

Γνωρίζουμε όλοι τη μοναδική, προσωπική συνεισφορά του Άγγελου Δεληβορριά στη σημερινή μορφή και αξία του Μουσείου Μπενάκη. Τη συνεισφορά που για πολλά χρόνια στηρίξαμε όλοι, τόσο η Διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι στο Μουσείο, με απόλυτη εμπιστοσύνη. Το Μουσείο Μπενάκη του οφείλει πάρα πολλά.

Η επιλογή του Olivier Descotes από την Διοικητική Επιτροπή του Μουσείου ήταν ομόφωνη. Προήλθε αφενός από την επίγνωσή μας για τις ειδικές σημερινές ανάγκες του Ιδρύματος για ενδυνάμωση και εξωστρέφεια, και αφετέρου από την αποδεδειγμένη εμπειρία του ως επικεφαλής σημαντικών πολιτιστικών οργανισμών. Είναι πεποίθηση όλων ότι θα διαδεχτεί τον Άγγελο Δεληβορριά με τον καλύτερο τρόπο, παρά τις αντίξοες συνθήκες τις οποίες αντιμετωπίζει η χώρα μας εδώ και αρκετό καιρό. Και είναι πεποίθηση όλων ότι ανάληψη εκ μέρους του της διεύθυνσης του Μουσείου θα αποφέρει πολύτιμους καρπούς για το Ίδρυμα.
Αιμιλία Γερουλάνου
Πρόεδρος Διοικητικής Επιτροπής Μουσείου Μπενάκη







Mais, n' insistez pas, impossible de gerer le Louvre, puisque je parle Francais...
Μην επιμένετε, είναι αδύνατον να διευθύνω το Λούβρο, αφού μιλάω Γαλλικά…


Συνέντευξη του νέου διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη Ολιβιέ ντε Κοτ. 
Παρά όσα δηλώνονται στο βιογραφικό του, ότι από βρέφος ήξερε απόξω το Ελληνικό Αλφάβητο, είναι προφανές πως δεν ξέρει Ελληνικά, μια που όχι μόνο μας μιλάει στα Γαλλικά, αλλά και του μεταφράζουν τις ερωτήσεις
Αρα ούτε τα μιλάει, ούτε και τα καταλαβαίνει.

Ηθικόν δίδαγμα:
Για να εκπροσωπήσεις την Ελλάδα στην Κίνα, να ξαναγράψεις την Ελληνική Μυθολογία ή για να διευθύνεις ένα Μουσείο στην Ελλάδα, δεν χρειάζεται να ξέρεις Ελληνικά.


Βεβαίως, η εγκαθίδρυση ενος ξένου διευθυντή σε ένα μουσείο μας, ενός ''εμπειρου αλλοδαπού" όπως δηλώνει,  ήταν αδυνατον να μην  υμνηθεί από μια ειδική στον Ελληνικό Πολιτισμό. Θαυμάστε την, εδώ:


(Εχουμε αντιγράψει το κείμενο και δεν είμαστε υπεύθυνοι για τα ορθογραφικά λάθη της Πολιτισμολόγου -Μεταφράστριας, όπως αυτά:ρώσων, γάλλου, ελλήνων...)



Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2016


O γάλλος Ολιβιέ Ντεκότ είναι ο νέος διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη



επιμέλεια άρθρου Νότα Χρυσίνα*

Ολιβιέ Ντεκότ: Αισθάνομαι ότι ανέκαθεν ήμουν Έλληνας

Ο Γάλλος Ολιβιέ Ντεκότ ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας το «Βήμα», η τελική επιλογή της επιτροπής η οποία εξέτασε υποψηφιότητες Ελλήνων και ξένων στον διεθνή διαγωνισμό για την πλήρωση της θέσης του διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη. Η θέση παρέμενε κενή μετά την αποχώρηση του επί σαράντα ένα χρόνια διευθυντή του Άγγελου Δεληβοριά.
Ο Ολιβιέ Ντεκότ γεννήθηκε το 1976 στη Λα Ροσέλ, στη Νοτιοδυτική Γαλλία. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στη Σχολή Πολιτικών Επιστημών του Παρισιού, Ιστορία στη Σορβόννη και Μουσικολογία στο Κέιμπριτζ, όπου ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το έργο ρώσων συνθετών διαφωνούντων με το σοβιετικό καθεστώς. Υπήρξε σύμβουλος του γάλλου υπουργού Πολιτισμού Ζαν-Ζακ Εγιαγκόν στις αρχές της δεκαετίας του 2000, εργάστηκε στον όμιλο Vivendi και στη συνέχεια εντάχθηκε στο διπλωματικό σώμα ως μορφωτικός ακόλουθος. Υπηρέτησε στα ινστιτούτα της Ρώμης και του Μιλάνου και ακολούθως διετέλεσε διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας από τον Σεπτέμβριο του 2011 ως τον Αύγουστο του 2015 και σύμβουλος Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης στη γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα.
Οι σχέσεις του με την Ελλάδα ανάγονται στην οικογενειακή ιστορία. Όπως έχει πει ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξή του στο «Βήμα», ο παππούς του δίδασκε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών από το 1957 ως το 1962, ο πατέρας του μιλούσε ελληνικά και ο ίδιος πρωτοεπισκέφθηκε την Ελλάδα σε ηλικία εννέα ετών με τους γονείς του ενώ ήδη από την ηλικία των τεσσάρων ετών γνώριζε απέξω το ελληνικό αλφάβητο.
Ο Ολιβιέ Ντεκότ αγαπά τον Σεφέρη και την ελληνική μυθολογία. Φίλος του θεάτρου και της ποίησης, είναι και ακούραστος περιηγητής. Λατρεύει την Πελοπόννησο, έχει εντυπωσιαστεί με «τα θαύματα του Βορρά, από τη Θεσσαλονίκη ως τις Πρέσπες, τη Βεργίνα, τα Πομακοχώρια και το Αγιον Ορος». ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες το πολιτιστικό πρόγραμμα του Γαλλικού Ινστιτούτου για το 2015, με κεντρικούς άξονες τη φιλοσοφία και το θέατρο.
«Ταξιδεύοντας στη Θεσσαλονίκη για να δω την παράσταση της Αυτοκρατορίας του Γιώργου Βέλτσου από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό, διάβαζα το Γιατί η Ελλάδα; της Ζακλίν ντε Ρομιγί. Εμεινα έκπληκτος διαπιστώνοντας ότι η φιλοσοφία, το θέατρο, η δημοκρατία, η Ιστορία, τα στοιχεία που συνέθεταν το ελληνικό πνεύμα του 5ου π.Χ. αιώνα που εκείνη θαύμαζε, είναι και τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ελληνικό πνεύμα σήμερα. Επάνω σε αυτές τις σταθερές λοιπόν δομήσαμε το εφετινό πρόγραμμα του Ινστιτούτου, σταθερές που βρίσκονται σε συνάφεια με πολλές αναζητήσεις των ταραγμένων καιρών μας» είπε σε συνέντευξή του στο «Βήμα».
Σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσης από το Μουσείο Μπενάκη τον περασμένο Ιανουάριο, η θητεία του διευθυντή θα είναι πενταετής με δυνατότητα ανανέωσης. Στα καθήκοντα του διευθυντή εντάσσεται, «ο διαχειριστικός εκσυγχρονισμός, η ανάπτυξη και η οικονομική ευρωστία του Ιδρύματος» ως «απαραίτητα ζητούμενα για την μελλοντική του πορεία και την εκπλήρωση του σκοπού του». Σύμφωνα με το ίδιο κείμενο, ο διευθυντής «είναι υπεύθυνος για την περαιτέρω ενίσχυση και προώθηση της εξωστρέφειας του Μουσείου και έχει την ευθύνη της προβολής της Μουσειακής δραστηριότητας σε τοπικό και σε διεθνές επίπεδο».
Ο Ντεκότ είχε δώσει το στίγμα του από το πόστο του διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου  λέγοντας «Συνεργασία είναι η λέξη-κλειδί. Δεν είναι λόγοι οικονομικοί που οδηγούν σε συνέργειες, είναι η ίδια η πραγματικότητα. Τα καλύτερα γαλλοελληνικά προγράμματα είναι εκείνα που υλοποιήθηκαν με τη συνεργασία ελλήνων καλλιτεχνών και διανοουμένων. Δεν επιδιώκουμε να "πουλήσουμε" κάτι στην Ελλάδα ή να προωθήσουμε μονομερώς τον γαλλικό πολιτισμό. Η διμερής συνεργασία, η αλληλεπίδραση, έχει για μένα ουσιαστική σημασία. Υπό αυτό το πρίσμα, προσπαθούμε να προβάλουμε τον ελληνικό πολιτισμό στον γαλλόφωνο κόσμο, είτε με τις εκδόσεις ελληνικών έργων στα γαλλικά είτε με παραστάσεις στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, όπου αναπτύχθηκε ενδιαφέρον για τους σύγχρονους έλληνες δραματουργούς».
Με τον Ολιβιέ Ντεκότ, τον πρώτο μη γηγενή στη διεύθυνση ελληνικού μουσείου, εγκαινιάζεται και στην Ελλάδα μια πρακτική που εφαρμόζουν πολλά μεγάλα μουσεία του εξωτερικού τα οποία εμπιστεύονται τη διοίκησή τους σε κοσμοπολίτες και έμπειρους αλλοδαπούς με ικανότητες που αποδεικνύονται χρήσιμες στη διασύνδεση των μουσείων και στην προβολή των συλλογών τους σε διεθνές επίπεδο.
Μετά την επιτυχημένη θητεία του γάλλου αξιωματούχου στο Γαλλικό Ινστιτούτο, όπου ενίσχυσε τις ελληνογαλλικές σχέσεις, με έμφαση στο θέατρο, στην ποίηση και στη φιλοσοφία, μένει να δούμε ποια είναι τα σχέδιά του για την περαιτέρω ανάπτυξη του Μουσείου Μπενάκη –ενός σύγχρονου μουσείου, με συλλογές, υποδομές και εμπειρία στη διοργάνωση εκθέσεων παγκόσμιου ενδιαφέροντος– και ποια θα είναι η συμβολή του στην τοποθέτηση του Μουσείου Μπενάκη σε κεντρική θέση στον χάρτη των μεγάλων ευρωπαϊκών μουσείων.
Η επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού από το Μουσείο Μπενάκη αναμένεται τις προσεχείς ημέρες.
Διαβάστε εδώ παλαιότερη συνέντευξη του Ολιβιέ Ντεκότ, ως διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας, στο «Βήμα».
Ολιβιέ Ντεκότ: Αισθάνομαι ότι ανέκαθεν ήμουν Έλληνας



Η προσωποποίηση της προώθησης
του Νεοελληνικού Πολιτισμού.

* Η Νότα Χρυσίνα είναι μεταφράστρια- πολιτισμολόγος





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου